Cikkek : Warcraft3 tipp(élőholatk) |
Warcraft3 tipp(élőholatk)
2006.01.02. 03:44
Élőholtak
1. tipp: Mindig az a kérdés, hogy milyen arányú legyen a csapat eloszlása. A választ könnyen kiszámolhatjuk: mivel90 a maximális egységszám, ebből 10-et egyből le is tudhatunk a parasztokkal, és még 5-öt az első hőssel (majd még 5-öt a másodikkal). A maradék 70-et kell úgy beosztanunk, hogy a leggyengébb harci egység is 2-t foglal belőle, azaz durván úgy 35 egységünk lehet, ha csak első szintűeket gyártunk - a gyakorlatban tehát még kevesebb lesz. Ebbe a 70-be kell belekalkulálnunk 24 ostromgépet (elfeknél nyilván nem elég a kettő, mert egységekre is igen hatékony- nem véletlenül gyengültek az ostromgépek az 1.01-es patchben annyira). Az aktuális maradékot osszuk ketté, egyik feléből közelharci lények, a másikból pedig "support" egységek legyenek, azaz íjászok / varázslók / repülő monszták.
2. tipp: Egy második, öt egységnyi helyet foglaló hős elég erős ahhoz, hogy ne hagyjuk ki, a harmadik azonban sajnos már annyira leosztaná a tapasztalatot, hogy nemigen érdemes megvenni, mert csak visszafogja az első kettőt a fejlődésben. Egyébként is kevés az olyan szituáció, amikor mindhárom fajta hős képessége különösen hasznos lenne egy adott ellenféllel szemben, legfeljebb 4vs4-ben lehet ilyen, de ott meg úgysem lesz időnk három hőst menedzselni...
3. tipp: A hősök képességfejlesztéseinek ajánlott sorrendje: először azt kell választani, ami a Creep vadászatnál jól jön majd. Aranyszabályként említhető, hogy ha van, akkor legkésőbb (!) a másodiktól kezdve erősen rá kell hajtani arra a képességre, ami globálisan hat a környéken állókra (aurák), illetve a lényt idéző abilityk is nagyon erősek. Tökéletes golyófogót kapunk, mivel az ellenfelek- különösen a térképen elszórt Creepek - azt támadják végig, akit elkezdtek gyepálni. A hatodik szintű képességet természetesen mindig válasszuk ki egyből- alapverziónál pl. a StarFall egy abszolút über csapásnak számított (1.01-es patchtől kezdve már nem 30 mp alatt sebez 75-őket, hanem 45 alatt 50-et, és épület ellen még gyengébb lett... ).
4. tipp: Ne fejlesszünk ki olyan dolgot, amit nem fogunk (ki)használni! Feleslegesek például többek között a mágusok azon upgrade jei is, amik nem automatizálhatóak és nehezen is kezelhetőek- pl. egy necromancer esetében úgyis csak animálgatni fogjuk a ropikat, meg lövöldözni vele, más nem nagyon kell már neki...
5. tipp: Ne akarjunk egyből a legerősebb, azaz a harmadik szintű szörnyekre építő taktikákra törekedni! Sok kezdő játékos bukik el azon, hogy egyből a nagyméretű ütősebb lényekre gyúr, és ezért nem védi be magát eléggé és/vagy kihasználatlanul hagyja a korai lehetőségeket. Először mindig a rush elleni védekezést kell begyakorolni, majd ha ez már megy, akkor a gyors terjeszkedést, azaz a nagyon korai bányafoglalást, aztán a rusht, és csak azután van értelme a kiépült stratégiákat gyakorolni. Ha az esetek nagy részében nem érjük meg a kiépülést, akkor egyébként sem lenne sok sikerélményünk...
Egy kis trükközés sem árthat
6. tipp: Alapállapotban többnyire öt paraszttal bányászik az, aki emberekkel vagy orkokkal játszik, de mivel sokszor kissé kanyarogva érnek be a munkások (lehet, hogy kissé beszörpöltek... O), inkább hattat, feltéve, hogy fel akarja venni a versenyt az élőholtak vagy a sötét elfek termelési rátájával Ezt a hatot levihetjük viszont könnyedén ötre (sőt, elegendő gyakorlattal akár négyre is!!!): mindössze annyit kell tenni, hogy mivel embereink nem az ideális 45 fokos szögű legrövidebb úton járnak a bánya és a bázis között, ezért kissé korlátozzuk a Lehetőségeiket, és építsünk az "útjukba" egy (ill. a négy emberesnél két-három darab) lakóházat olymódon, hogy az ideális 45 fokos útra kényszerüljenek. Aki kiszámolja, hogy két paraszt-alapanyag megtakarítása menynyit számít a másodpercre kikalkulált korai rushok idején, az rögtön láthatja, hogy ezt a technikát nem lehet kihagyni!
7. tipp: Az orc Towert kissé elkalkulálták a játék készítői (meg a Burrowt is..), így ha az ellenfelet felderítve csak egy War Millt és egy Altarttalálunk, addigra jó eséllyel már vesztettünk is otthon a Tower Rush miatt.. Szerencsére megcsinálni csak a profik tudják, mert védekezni sem könnyű ellene. Egyetlen lehetőség talán, ha a bázisunk mellé telepedőket le bírjuk úgy irtani, hogy az első tornyát bármi áron, de kiiktatjuk, és csak egy marad neki...
8. tipp: Közhely számba menő, de sokszor mégis elfelejtett szabály, hogy ne legyünk könnyen kiismerhetőek! Ne alkalmazzuk folyton ugyanazt a taktikát, mert minden csapatösszeállításnak van ellenszere. Ebből adódóan nekünk is úgy kell összeállítani a seregünket, hogy a korai felderítőlény által látottak alapján megpróbálunk valamit kiokoskodni. Jó ötlet lehet az is, ha Randomot állítunk be népnek, de ennek megvan az a hátránya, hogy esetleg nincs nagy gyakorlatunk abban, amit kapunk. Vannak ugyanis olyan játékosok is, akik napi min. hat órában nyomják a Battle.Neten, és mindig ugyanazzal a néppel, de persze az ő rutinjukkal is fel Lehet venni a versenyt a meglepetés erejével és ügyes taktikázással.
9. tipp: Csapatjáték esetén azon áll, vagy bukik szinte minden, hogy mennyire rutinosan tudunk társainkkal együtttámadni. Az első Creep vadászatok még gyorsabbak egyedül, de a korai bányafoglalás és rush már összjátékot kíván, ezen minden eldőlhet! Elég csak arra gondolnunk, hogy milyen csúnyán járunk, pl. 4vs4-nél, mikor a nyakunkba kapjuk három játékos seregét, és a társaink későn reagálnak!
Élőholt vezérek nyomában
10. tipp: A Death Knight hatodik szintű képessége eldöntheti akár egy csata kimenetelét is, de többi képessége is elég univerzális, így ideális lehet kezdő hősnek. Első képességként a Coilt fejlesszük, ellenséges hősök szétbombázására, illetve saját egységeink kimentésére tartalékoljuk, esetleg kellhet már Creep vadászatnál is, ha nagyobb falat jön. Szintlépéstől kezdve az aurát is fejlesszük, ahol csak érjük, a Death Padot pedig hanyagoljuk. Itt jegyezném meg, hogy semmi módon ne hagyjuk meghalni egyik hőst sem! Ne küldjük előre a csatasorba, mert könnyen ott ragadhat, és készüljünk rá gyorsbillentyűvel az esetleges Town Portaira is.
11. tipp: A DreadLord összes képessége használható, így esetleg elég univerzális lehet még alaphősnek is. Az aurát nyomjuk keményen, ha közelharcra építünk, de egy legalább egyes szintű Sleepről semmiképp sem mondhatunk le: Creep vadászatnál a veszteségek ellen kell, de egyébként is jól jön bármire. Varázslatokat lövő hősök ellen: egy Starfallt eregető papnő nyakába nyomva például nem lesz több a speLlje, mint egy drágán ellőtt pár másodperces tűzijáték...
12. tipp: A Lich egyetlen ütősebb képessége a Nova, az viszont elég jó lehet ahhoz, hogy taktikát építünk rá. Mivel szegény Lich elég törékeny, óvatosnak kell lennünk: körbe kell állni az ellenfelet, hogy ne érhessen hozzánk, illetve, hogy koncentráltan kapják a nyakukba a fagyot. Ehhez vigyünk sok Ghoult, akik körbeállják az ellenfelet villámgyorsan, valamint Nekrókat is, aki csontvázakkal pótolják majd ki a hézagot (meg persze a szokásos elmaradhatatlan 4-5 pók/Gargoyle/egyéb advanced szörny is kell). A jégpajzsot felejtsük, ellenben a Ritualt nyomjuk fel. Kettes szint alatt ne használjuk, attól kezdve viszont szinte bármit áldozzunk be és lőjük belőle orrba-szájba a Novát.
13. tipp: A Death Knight hatos szintű feltámasztás képessége mindig a legerősebb hat környékbeli egységet hozza vissza, így könnyen eldöntheti a csatát. Feleslegessé teszi viszont a nekromanták csontvázkreálását, mert az elvenné a hullákat. A megoldás: ha nem akarunk semmiképp csontváz nélkül maradni, vigyünk DreadLordot, ahol a vámpír aurával kipótoljuk a feltámasztás hiányával elveszett tűzerőt. Egyébként viszont a kis létszámú (kb. 4 emberes) nekromanta csapat a megoldás, akik nem vesznek el minden hullát, viszont ezt Gargoyle-okkal és Crypt Fiendekkel kell megtámogatnunk hasonló Létszámban.
Rothadó seregek
14. tipp: Harmadik szintű élőholt seregeknél három fő taktikát tudok javasolni. A legegyszerűbb, ha Abominationökre gyakorlunk, ahogy a többség is általában. Kicsit kockázatosabb, de profibb szinten feltétlen ütősebb lehet a Wyrmökre menni, míg a Banshees tápolás (matematikailag abszolút über, de ember Legyen a talpán, aki a feláldozós gombnyomkodást bírja reflexekkel/figyelemmel) csak kevés játékos esetén ajánlott, leginkább ivsl-ben lehet gyümölcsöző, úgyhogy csak kiegészítőként vigyük.
15. tipp: Ha Wyrm irányba fejlesztünk, akkor van épületünk ahhoz, hogy már korán beáldozhassunk i-2 Acolyte-ot Shade-nek. Derítsük fel velük a pályát: vagy rakjuk őket vitális helyekre, vagy aggassuk őket ellenséges hősök nyakába, hogy minden lépésükről tudjunk...
16. tipp: Ne építsünk feleslegesen szellem tornyokat a Zigurratokból, nem kell fal belőlük. 2-3 darab elég ahhoz, hogy támogatást nyújtson, vagy feltartóztassa az ellenfelet, míg a seregünk visszaér. Ezt tudva, az ellenfél ekkor már úgysem lát hozzá a támadáshoz ostromgépek nélkül-inkább a kihelyezett bányánál is húzzunk fe12-3-at.
|